آموزش فتوشاپ - آموزش خلق یک صحنه سپیده دم
 
مرجع بزرگ آموزش ومحصولات آموزشی
 

آموزش فتوشاپ - آموزش خلق یک صحنه سپیده دم

آموزش خلق یک صحنه سپیده دم

به یک آموزش دستکاری عکس دیگر خوش آمدید. همانطور که قبلاً گفته ام، هدف اصلی این آموزش نشان داده چگونگی استفاده از براش های چمن و چگونگی تغییر افکت های نوری است.


پیش نمایش نتیجه نهایی




مرحله 1
برای این آموزش من از یک تصویر استوک زیبا استفاده می کنم. پس تصویر اسوک مدل را باز کرده و با استفاده از ابزار (Pen (P یک مسیر به دور مدل می کشیم. (گزینه paths را در نوار گزینه های بالا فعال کنید). زمانی که مسیر را بستید، در حالی که ابزار Pen هنوز در حالت انتخاب است، کلیک راست کرده و گزینه Make Selection را انتخاب می کنیم و Feather را به 0 تنظیم می کنیم.

زمانی که انتخاب ایجاد شد، پس زمینه را پاک کرده یا ماسک می کنیم. می توانید بخش انتخابی را در فتوشاپ با استفاده از میانبر Shift+Ctrl+i معکوس کنید. اگر یک Layer Mask ایجاد کردید و آن را معکوس کردید، می توانید آن را با میانبر Ctrl+i معکوس کنید. در زیر می بینید که مدل من چه ظاهری پیدا کرده است.



مرحله 2
حالا، تصویر پس زمینه را باز کرده و مدل خارج شده را در یک لایه جدید paste کنید. من از اندازه اصلی تصویر پس زمینه، 2560×1920 به عنوان اندازه بوم استفاده می کنم اما شما می توانید از اندازه های کوچک تر استفاده کنید و آن را کوچک کنید.

پس، مدل را در بالای لایه پس زمینه paste کیده و اسم لایه را girl بگذارید. با انتخاب لایه girl، آیکون ماسک لایه را که در کنار آیکون fx در پایین پالت layers قرار گرفته است را کلیک کنید. با این کار یک ماسک لایه (سفید) خالی ایجاد شده که شما می توانید از آن برای ایجاد چمن و ترکیب مدل استفاده کنید.



مرحله 3
یک براش نرم بزرگ لود کرده و با سیاه بر روی ماسک لایه که به تازگی ایجاد کرده اید بکشید، این کار را برای نرکیب لباس با پس زمینه انجام می دهیم.



براش های چمن را لود کنید. برای لود کردن براش ها لازم نیست که فتوشاپ را ببندید. زمانی که بر روی فلش برای باز کردن لیست براش ها کلیک می کنید، در آن لیست گزینه ای وجود دارد که شما می توانید به کمک آن بسته براش های جدید را Replace یا Load کنید.
زمانی که براش ها را لود کردید، باید بعضی از تنظیمات آن ها را تغییر دهید. کلید F5 را بزنید تا تنظیمات براش باز شده و Color Dynamics را غیر فعال کنید.



لایه ماسک خالی که در مرحله 2 ایجاد کردید را انتخاب کرده و شروع کنید به کشیدن براش چمن سیاه مانند همان کاری که با براش نرم انجام می دادید.



مرحله 4
حالا باید رشته های مو را که در زمان بیرون کشیدن مدل پاک شده اند را دوباره ایجاد کنید. می توانید این کار را با موس یا تبلت انجام دهید.

ابزار Smudge را انتخاب کرده و Strength را حدود 30% تنظیم کنید. با استفاده از یک براش نرم متوسط لبه های مو را smudge کنید تا نرم تر شود.



حالا، اندازه براش را حدود px 1-2 کاهش داده، Hardness را به 100% افزایش داده و smudge Strength را حدود 85-95% قرار داده و smudge کنید تا مو های جداگانه ایجاد شود. به تصویر زیر نگاه کنید.



مرحله 5
برای کاهش مقدار noise بر روی مدل، لایه girl را duplicate کرده، کلیک راست کرده و Create Clipping Mask را انتخاب می کنیم. اسم این لایه clipping mask را Soft گذاشته و به Filter>Blur>Surface Blur می رویم. Radius را به 2-3 px و levels را به 5 تنظیم می کنیم.

بعد از اعمال بلور surface، کلید Alt را نگه داشته و آیکون layer mask را کلیک می کنیم. با این کار یک layer mask سیاه ایجاد شده که افکت بلور را کاملاً پنهان می کند.

شما تنها در پوست به افکت نرم نیاز دارید، پس layer mask را که تازه ایجاد کرده اید را انتخاب کرده، یک براش نرم برداشته و با سفید بر روی پوست می کشیم تا افکت نرمی در پوست ایجاد شود. بقیه بدن باید شارپ باقی بماند.



مرحله 6
حالا زمان اضافه کردن لایه های تنظیم به لایه girl است. تمام این لایه های تنظیم به عنوان clipping mask اضافه می شوند زیرا آن ها تنها بر روی لایه تاثیر می گذارند. شما باید کنتراست و رنگ دختر را برای اینکه با کنتراست و رنگ پس زمینه هماهنگ شود تنظیم کنید.

در این نمونه خاص من تنظیمات کمی ایجاد می کنم اما تمامی آن ها در کنار یکدیگ تغییرات قابل ملاحظه ای را ایجاد می کنند. می توانید لایه تنظیم را از منو Layer>New Adjustment Layer یا از آیکونی که در سمت چپ آیکون فولدر در پایین پالت layers قرار گرفته است اضافه کنید.

ابتدا با استفاده از یک لایه تنظیم Hue/Saturation میزان saturation را به +8 افزایش دهید. همچنین لایه تنظیم Color Filter را با تنظیمات زیر به آن اضافه کنید.



سپس، یک تن رنگی ملایم Cyan و Green با استفاده از لایه تنظیم Color Balance اضافه می کنیم. به تصویر زیر نگاه کنید.



سپس کنتراست را با استفاده از لایه تنظیم Curves تنظیم می کنیم. به تصویر زیر نگاه کنید.



مرحله 7
حالا از Dodge و Burning استفاده می کنیم. یک لایه clipping mask مانند آنچه برای لایه های تنظیم انجام دادید ایجاد کنید، اسم آن را dodge/burn گذاشته و blend mode آن را به Overlay تنظیم کنید. حالا به Edit>Fill رفته و 50% gray را از لیست کشویی انتخاب کنید. هیچ چیز در تصویر تغییر نمی کند. این به این دلیل است که شما از یک رنگ خنثی استفاده کرده اید، دقیقاً سیاه 50% و سفید 50%.

حالا ابزار (Burn (O را برداشته و Range را به Midtones و Exposure را به 8% تنظیم می کنیم. با این تنظیمات در ابزار Burn یک براش نرم توسط انتخاب کرده و شروع به کشیدن در هر جایی که سایه در بدن دختر قرار دارد می کشیم.

سپس همین کار را با ابزار (Dodge (O انجام می دهیم اما بر روی روشنی ها می کشیم. چندین بار بکشید زیرار تغییرات خیلی ظریف هستند. اگر می خواهید که افکت را بهتر ببینید، تنها کافی است که آیکون چشم لایه را غیر فعال کرده و دوباره فعال کنید تا قبل و بعد را ببینید.

حرفه ای شدن در استفاده از dodge و burning به تمرین نیاز دارد اما اگر چند بار آن را امتحان کنید یاد می گیرید. به تصویر زیر نگاه کنید و ببینید که من چه کار کرده ام.



در تصویر زیر قبل و بعد این روند را مشاهده می کنید.



Smart object ها
همانطور که در مقدمه گفتم، توضیح کوتاهی در رابطه با Smart object ها خواهم داد. می تواین یک لایه معمولی را با کلیک راست کردن لایه و انتخاب Convert to Smart Object به یک Smart object تبدیل کنید.

این لایه ها مانند لایه های معمولی رفتار می کنند، تنها تفاوت آن ها در زمانی است که شما اصلاحاتی بر روی smart object انجام می دهید و یا فیلتری که شما اعمال می کنید می تواند بی اثر شده یا در هر زمانی تغییر کند.

برای نمونه، اگر ابزار distort را به یک smart object اعمال کنید و تغییرات پذیرفته شود و متوجه شوید که از نتیجه راضی نیستید می توانید دوباره به ابزار distort دست یافته و تنظیمات قبلیتان را دوباره می بینید و می توانید آن ها را تغییر دهید.

به عبارت دیگر پیکسل های اصلی تصویر خراب نمی شوند. تمام فیلتر هایی که شما به smart object ها اعمال می کنید به طور اتوماتیک به Smart Filter تبدیل شده و می توانند مانند لایه تنظیم ویرایش شوند. دو دایره کوچک نشان می دهد که شما فیلتر را به smart object اعمال می کنید.

استفاده از smart object ها یک راه دیگر برای کار کردن به طور غیر مخرب است. در هر حال، گزینه های قرار گرفته در زیر Edit>Adjustments همیشه در دسترس نیستند. اگر می خواهید تنظیماتی در یک smart object ایجاد کنید، باید در عوض از لایه های تنظیم استفاده کنید. به تصویر زیر نگاه کنید.



مرحله 8
زمانی که درستکاری تمام شد، کاری که باید انجام دهیم کمی تنظیمات نهایی است که برای رسیدن با یک نتیجه نهایی زیبا است. تمام لایه هایتان باید فعال باشد، بالاترین لایه را انتخاب کرده و با استفاده از میانبر صفحه کلید Shift+Ctrl+Alt+E چیزی ایجاد می شود که به آن مهر گفته می شود.

یک مهر چیزی بیشتر از یک لایه جدید با تمام لایه های merge شده نیست. سپس لایه را به یک smart object تبدیل کرده (بر روی لایه کلیک راست کنید و Convert to Smart Object را انتخاب کنید). اسم این لایه را Final manip بگذارید که می توانید در تصویر بالا ببینید.

دلیل اینکه من از یک smart object استفاده کردم این است که بعداً کمی فیلتر اعمال می کنم که غیر مخرب هستند اما با اعمال آن ها به smart object آن ها غیر مخرب عمل می کنند زیرا حالا آن ها smart هستند.

اولین افکت که من اعمال می کنم فیلتر Lighting است تا صورت مدل را برجسته تر کرده و جهت نور را تغییر می دهم. از تنظیماتی که در تصویر زیر می بینید استفاده کنید. در پالت layers توجه کنید که چطور به یک smart filter تبدیل می شود.



سپس یک فیلتر Lens Flare برای ایجاد نور بیشتر به صحنه و Diffuse Glow را نیز اعمال می کنیم. برای دیدن جزئیات بیشتر به تصویر زیر نگاه کنید.



تصویر باید پس از اعمال lens flare و افکت lighting به این شکل باشد.



مرحله 9

حالا افکت های نور انجام شده اند، بیایید به سراغ افکت های رنگی برویم. برای انجام این کار سه لایه تنظیم ایجاد می کنیم. برای جزئیات بیشتر به تصویر زیر نگاه کنید.



این تغییراتی است که 3 لایه تنظیم در تصویر به وجود می آورند.



نتیجه نهایی


امیدوارم که این آموزش را دوست داشته باشید.

امتیاز:


دانلود حجم 11.6 مگابایت- موارد مورد نیاز برای آموزش

رمز فایل:

www.persiangfx.com

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

با سلام خدمت شما دوست عزيز اين وبلاگ هر روز آپ ميشه پس براي ديدن كل مطالب از موضوعات وارد شويد. از دوستاني كه عضو وبلاگ شدند بسيار سپاسگذارم. شما هم به جمع ما بپیوندید. دوست عزيز شما با عضويت در عرض 30 ثانيه مطالب خودتون رو به راحتي مي تونين تو اين وبلاگ ثبت كنين. دوست عزيزم اگه نظر خودت رو در وبلاگ ثبت كني خيلي متشكر ميشم. با تشكر از شما دوست عزيز كه اين وبلاگ را انتخاب كرديد.
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

حتما ما را تبلیغ نمایید برای تبادل لینک ابتدا لینک ما را با عنوان مرجع بزرگ محصولات آموزشی و نرم افزار و...وبا آدرس PersianETD.LxB.IRدر وبتان لینک نمایید سپس مشخصات خواسته شده زیر را وارد نمایید در 30 ثانیه لینک شما در وب قرار می گیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 219
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 219
بازدید ماه : 649
بازدید کل : 157411
تعداد مطالب : 127
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


چت روم
دریافت کد جملات شریعتی


برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب


چت روم دریا گراف